ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-01-20 14:10:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Edukacji:
 
  1. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 ze zmianami), w tym:
    1. sprawy związane z zakładaniem i prowadzeniem szkół, publicznych przedszkoli i placówek publicznych;
    2. ustalenie sieci publicznych przedszkoli
    3. ustalenie planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz granic ich obwodów;
    4. sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
    5. sprawy dotyczące powierzenia stanowiska dyrektora szkoły lub placówki;
    6. przygotowanie spraw dotyczących likwidacji szkoły publicznej;
    7. łączenie szkół różnych typów lub placówek w zespoły;
    8. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
    9. nadawanie i cofanie szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
    10. organizowanie dowozu dzieci do szkół;
    11. koordynacja działań w zakresie nauczania indywidualnego oraz tworzenia klas integracyjnych w szkołach podstawowych i oddziałów integracyjnych w przedszkolach.
  2. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 roku Nr 97, poz. 674 ze zmianami), a w szczególności:
    1. negocjowania ponadzakładowego układu pracy dla nauczycieli z właściwymi ponadzakładowymi organizacjami zrzeszającymi nauczycieli
    2. przygotowanie porozumień ze związkami zawodowymi w sprawach nieustalonych w ustawie o związkach zawodowych.
  3. Podejmowanie działań w zakresie promocji Gminy, w tym przygotowanie wydawnictw promocyjnych, wystaw, materiałów promocyjnych itp.
  4. Prowadzenie strony internetowej.
  5. Inicjowanie i podejmowanie działań aktywizujących społeczność lokalną.
  6. Współpraca w zakresie rozwoju i promocji Gminy z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy, Starostwem Powiatowym w Szydłowcu.
  7. Inicjowanie działań w celu pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań społecznych, gospodarczych, edukacyjnych itp.
  8. Inicjowanie działań w celu pozyskiwania strukturalnych i pomocowych środków na rozwój gminy.
  9. Informowanie środków masowego przekazu o pracach Rady, Burmistrza i Urzędu.
  10. Analiza informacji prasowych, radiowych i telewizyjnych dotyczących Gminy.
  11. Przygotowanie i obsługa konferencji prasowych Burmistrza.
  12. Opracowanie materiałów informacyjnych dotyczących Gminy.
  13. Inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do rozwoju lokalnych środków masowego komunikowania.
  14. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1962 roku o ochronie dóbr kultury (Dz.U z 1999 roku Nr 98, poz. 1150 ze zmianami), a w szczególności dotyczących zapewnienia warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych dla ochrony dóbr kultury w tym związanych z konserwacją zabytków oraz miejsc pamięci narodowej.
  15. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2001 roku, Nr 13, poz. 123 ze zmianami), a w szczególności:
    1. inicjowanie i koordynowanie zadań w zakresie zapewnienia warunków materialnych dla upowszechnienia kultury,
    2. opiniowanie ustanawianie i przyznawanie nagród za osiągnięcia w dziedzinie kultury,
    3. inicjowanie wniosków o utworzenie (likwidacji, łączenie lub podział) instytucji kultury,
    4. opiniowanie wydawania zakazu odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej.
  16. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1996 roku o kulturze fizycznej (Dz.U. z 2001 roku Nr 81, poz.889 ze zmianami), w tym koordynowanie upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku, rozwoju bazy i obiektów sportowo - rekreacyjnych oraz usług sportowych i turystycznych.
  17. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 czerwca 1997 roku o bibliotekach (Dz.U. Nr 85, poz.539 ze zmianami), w tym zapewnienie warunków działania i rozwoju bibliotek publicznych.
  18. Nadzór nad działalnością Szydłowieckiego Centrum Kultury.
« powrót do poprzedniej strony