ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Organizacyjny

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Organizacyjny

Akapit nr 1 - brak tytułu

  1. W Wydziale Organizacyjnym wyodrębnia się:
    1. Referat Kancelaryjno-Administracyjny
    2. Biuro Rady Miejskiej,
    3. Samodzielne stanowisko do spraw Kadrowych,
    4. Samodzielne stanowisko do spraw Informatyki i Ochrony Danych Osobowych.
  2. Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie spraw kancelaryjno-administracyjnych należy:
    1. prowadzenie sekretariatu Burmistrza oraz kancelarii ogólnej Urzędu,
    2. obsługa narad organizowanych przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza,
    3. przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,
    4. prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
    5. publikowanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zarządzeń Burmistrza,
    6. prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Gminę,
    7. prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
    8. ewidencjonowanie i zamieszczanie na tablicach ogłoszeń urzędowych, obwieszczeń, komunikatów, ogłoszeń itp,
    9. zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku Urzędu, zabezpieczenie przed włamaniem, nadzór nad zabezpieczeniem mienia Urzędu,
    10. prowadzenie zaopatrzenia materiałowo – technicznego na cele administracyjne oraz ewidencji składników majątkowych,
    11. prowadzenie spraw związanych z zamawianiem, przechowywaniem i używaniem pieczęci urzędowych i prowadzenie ich rejestru,
    12. prenumerata wydawnictw, czasopism i publikacji specjalistycznych,
    13. planowanie i realizacja remontów bieżących w Urzędzie,
    14. utrzymanie czystości i porządku w budynkach Urzędu oraz ich obrębie,
    15. eksploatacja pojazdów służbowych,
    16. prowadzenie spraw związanych z symbolami narodowymi i tablicami urzędowymi,
    17. prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o utworzeniu społecznych komitetów budowy,
    18. prowadzenie rejestru projektów uchwał przekazywanych do Rady,
    19. sporządzanie sprawozdań z działalności Burmistrza w oparciu o materiały przekazane ze wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu.
  3. Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie Biura Rady Miejskiej należy:
    1. zapewnienie przewodniczącemu Rady, wiceprzewodniczącym Rady, komisjom Rady wszechstronnej pomocy w realizacji zadań określonych Statutem Gminy,
    2. przygotowanie i obsługa posiedzeń Rady, komisji stałych i doraźnych,
    3. prowadzenie protokołów z posiedzeń Rady oraz posiedzeń komisji Rady,
    4. gromadzenie dokumentacji z pracy Rady i komisji Rady,
    5. prowadzenie rejestru protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
    6. prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Rady, w tym aktów prawa miejscowego
    7. prowadzenie ewidencji i zbioru wniosków, interpelacji i zapytań radnych,
    8. organizacja pracy przy załatwianiu skarg i wniosków należących do właściwości Rady,
    9. opracowywanie projektów uchwał Rady wnioskowanych przez komisje Rady
      i radnych oraz w sprawach funkcjonowania Rady,
    10. zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów związanych z pracą Rady i komisji Rady,
    11. przygotowywanie w celu przedłożenia Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie uchwał Rady,
    12. publikacja na stronie Biuletynu Informacji Publicznej zawiadomienia o posiedzeniach Rady i komisji Rady, protokołów z posiedzeń, projektów uchwał, podjętych przez Radę uchwał,
    13. realizacja zadań związanych z wyborem ławników.
  4. Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie spraw kadrowych należy:
    1. prowadzenie całości spraw kadrowych pracowników Urzędu, w tym pracowników zatrudnianych w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy,
    2. prowadzenie całości spraw dotyczących naliczania wynagrodzeń pracowników Urzędu zatrudnionych w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy,
    3. wykonywanie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych,
    4. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach zawierania umów
      z Gminą dotyczących zasad i warunków zatrudniania w ramach funduszu interwencyjnego i robót publicznych,
    5. wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom Urzędu zatrudnionym w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy,
    6. wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na podstawie dokumentacji archiwalnej,
    7. prowadzi sprawy związane z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Urzędzie,
    8. przygotowanie i przeprowadzenie procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
  5. Do zadań Wydziału Organizacyjnego z zakresu informatyki, ochrony danych osobowych należy:
    1. administrowanie siecią komputerową,
    2. zakup nowego i modernizacja istniejącego sprzętu komputerowego,
    3. stały nadzór nad systemem informatycznym w Urzędzie, w tym nad siecią, sprzętem komputerowym i oprogramowaniem,
    4. instalowanie i testowanie oprogramowania użytkowego,
    5. obsługa strony internetowej Gminy,
    6. stały kontakt z firmami prowadzącymi wdrożenia i doradztwo w zakresie używanego oprogramowania,
    7. planowanie rozwoju sieci bezpieczeństwa baz danych,
    8. organizacja i koordynacja szkoleń komputerowych pracowników Urzędu,
    9. opracowanie i modyfikacja koncepcji informatyzacji Urzędu oraz ich wdrażanie,
    10. obsługa informatyczna strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej,
    11. planowanie i wdrażanie technologii cyfrowych wykorzystywanych w realizacji zadań Urzędu (e-Urząd),
    12. współpraca z Wydziałem Funduszy Strukturalnych i Strategii Rozwoju w zakresie przygotowywania projektów na finansowanie zadań z zakresu informatyzacji i wprowadzania technologii cyfrowych.
  6. Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Kubiś
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-08-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Szydłowca
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-10 08:41:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-09-10 08:42:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-06-05 08:49:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4058 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Akapit nr 1 - brak tytułu

Sekretarz gminy Dorota Kubiś
Adres: 26-500 Szydlowiec, Rynek Wielki 1;  Telefon: 48 617-86-36

Akapit nr 2 - brak tytułu

  1. W Wydziale Organizacyjnym wyodrębnia się:
    1) Referat Kancelaryjno-Administracyjny;
    2) Stanowisko do spraw Obsługi Rady Miejskiej;
    3) Stanowisko do spraw Kadrowych i Archiwum;
    4) Stanowisko do spraw Informatyki i Ochrony Danych Osobowych.
  2. Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie spraw kancelaryjno-administracyjnych należy:
    1) prowadzenie kancelarii ogólnej;
    2) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania;
    3) prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Gminę;
    4) prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
    5) zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku Urzędu, zabezpieczenie przed włamaniem, nadzór nad zabezpieczeniem mienia Urzędu;
    6) prowadzenie zaopatrzenia materiałowo – technicznego na cele administracyjne oraz ewidencji składników majątkowych;
    7) prowadzenie spraw związanych z zamawianiem, przechowywaniem i używaniem pieczęci urzędowych i prowadzenie ich rejestru;
    8) prenumerata i rozdzielnictwo wydawnictw, czasopism i publikacji specjalistycznych;
    9) planowanie i realizacja remontów bieżących w Urzędzie;
    10) utrzymanie czystości i porządku w budynkach Urzędu oraz ich obrębie;
    11) eksploatacja pojazdów służbowych;
    12) prowadzenie spraw związanych z wystawianiem faktur VAT z tytułu najmu, dzierżawy lokali i budynków stanowiących własność Gminy;
    13) prowadzenie spraw związanych z symbolami narodowymi i tablicami urzędowymi;
    14) prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o utworzeniu społecznych komitetów budowy;
    15) publikowanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zarządzeń Burmistrza i uchwał Rady Miejskiej.
  3. Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie obsługi Rady należy:
    1) zapewnienie przewodniczącemu Rady, wiceprzewodniczącym Rady, komisjom Rady wszechstronnej pomocy w realizacji zadań określonych Statutem Gminy;
    2) przygotowanie i obsługa posiedzeń Rady, komisji stałych i doraźnych;
    3) prowadzenie protokołów z posiedzeń Rady oraz posiedzeń komisji Rady;
    4) gromadzenie dokumentacji z pracy Rady i komisji Rady;
    5) prowadzenie rejestru protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji Rady;
    6) prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Rady;
    7) prowadzenie ewidencji i zbioru wniosków, interpelacji i zapytań radnych;
    8) organizacja pracy przy załatwianiu skarg i wniosków należących do właściwości Rady;
    9) opracowywanie projektów uchwał Rady wnioskowanych przez komisje Rady i radnych oraz w sprawach funkcjonowania Rady;
    10) zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów związanych z pracą Rady i komisji Rady;
    11) gromadzenie zbioru i rejestru przepisów gminnych oraz udostępnianie go do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu;
    12) sporządzanie list płac i wypłata diet radnym;
    13) przygotowywanie w celu przedłożenia Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie uchwał Rady;
    14) realizacja zadań związanych z wyborem ławników.
  4. Do zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie spraw kadrowych i archiwum należy:
    1) prowadzenie całości spraw kadrowych pracowników Urzędu, Miejskiego Wysypiska Śmieci i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
    2) wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na podstawie dokumentacji archiwalnej;
    3) prowadzenie archiwum zakładowego oraz spraw związanych z archiwizacją dokumentów i prowadzenie ich rejestru;
    4) prowadzi sprawy związane z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Urzędzie;
    5) realizacja zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendów ogólnokrajowych i lokalnych;
  5. Do zadań Wydziału Organizacyjnego z zakresu informatyki, ochrony danych osobowych należy:
    1) administrowanie siecią komputerową;
    2) zakup nowego i modernizacja istniejącego sprzętu komputerowego;
    3) stały nadzór nad systemem informatycznym w Urzędzie, w tym nad siecią, sprzętem komputerowym i oprogramowaniem;
    4) instalowanie i testowanie oprogramowania użytkowego;
    5) obsługa strony internetowej Gminy;
    6) stały kontakt z firmami prowadzącymi wdrożenia i doradztwo w zakresie używanego oprogramowania;
    7) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 roku Nr 101, poz. 926 ze zmianami), a w szczególności administrowanie bezpieczeństwem informacji poprzez przeciwdziałanie dostępowi do systemu informatycznego osób  nieuprawnionych oraz podejmowania stosownych działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń;
    8) planowanie rozwoju sieci bezpieczeństwa baz danych;
    9) organizacja i koordynacja szkoleń komputerowych pracowników Urzędu;
    10) opracowanie i modyfikacja koncepcji informatyzacji Urzędu oraz ich wdrażanie;
    11) obsługa informatyczna strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
  6. Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy także wykonywanie czynności wynikających z przepisów innych ustaw mających związek z wykonywaniem powierzonych obowiązków i realizacją zadań.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Tomasz Lesiak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Lesiak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-24 10:26:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-24 10:27:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-09-10 08:37:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5172 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »