Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Skarbnik Gminy

Szczegóły informacji

Iwona Czarnota

Informacja ogłoszona dnia 2016-01-12 15:29:26 przez Robert Kamienik

Akapit nr 1 - brak tytułu

  1. Skarbnik realizuje politykę finansową Gminy.
  2. Skarbnik wykonuje zadania i kompetencje określone przez Burmistrza – z uwzględnieniem przepisów szczegółowych dotyczących praw i obowiązków głównych księgowych budżetów – zajmuje się problemami ekonomiczno – finansowymi Gminy oraz obsługą finansowo-księgową.
  3. Skarbnik sprawuje bezpośredni nadzór nad pionem finansowym Urzędu, w którego skład wchodzi Wydział Finansowy oraz Wydział Podatków i Opłat Lokalnych.
  4. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
    1. opracowanie  projektu budżetu Gminy z wymaganym stopniem szczegółowości,
    2. opracowanie projektu uchwały o Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy,
    3. koordynowanie i kontrola prac dotyczących opracowania projektu budżetu Gminy, przyjęcia go i dokonywania w nim zmian, ustalenia wskaźników budżetowych (limitów budżetowych),
    4. opracowanie planu finansowego zadań zleconych i realizowanych na podstawie porozumień,
    5. opracowanie projektów planów finansowania inwestycji gminnych i analiza możliwości źródeł finansowania,
    6. przygotowanie części finansowej projektów współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych, Unii Europejskiej oraz innych instytucji i organizacji,
    7. przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawach zmian w budżecie Gminy,
    8. przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawach zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy,
    9. sprawowanie stałego nadzoru nad prawidłowością realizacji budżetu Gminy,
    10. ekonomiczna analiza planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
    11. nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej i racjonalnym gospodarowaniem środkami budżetowymi,
    12. okresowe informowanie Burmistrza o stanie realizacji budżetu Gminy,
    13. opracowanie zbiorczych sprawozdań statystycznych z wykonania budżetu oraz analiza i ocena sytuacji finansowej Gminy,
    14. opracowanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
    15. zapewnienie prowadzenia księgowości budżetowej i gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    16. nadzór nad prawidłowymi i terminowymi rozliczeniami jednostek i organizacji otrzymujących środki z budżetu Gminy,
    17. zapewnienie prawidłowego dysponowania pozabudżetowymi środkami finansowymi,
    18. kontrasygnowanie oświadczeń woli wywołujących skutki finansowe,
    19. kontrola jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie gospodarki środkami publicznymi i ewidencji księgowej,
    20. informowanie Burmistrza o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu gminnych  jednostek budżetowych i przedkładanie wniosków w celu ich wyeliminowania.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Szydłowiec
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dorota Kubiś
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-12-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Burmistrz Szydłowca
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-01-12 15:28:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-01-12 15:29:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-06-05 08:49:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
7615 raz(y)