ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto i Gmina Szydłowiec
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Finansowy ›
  • Wydział Funduszy Strukturalnych i Strategii Rozwoju ›
  • Wydział Organizacyjny ›
  • Wydział Podatków i Opłat Lokalnych ›
  • Wydział Spraw Obywatelskich ›
  • Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji ›
  • Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej ›
  • Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska ›
  • Referat Zarządu Dróg ›

    Kierownik: Przemysław Kępas

    Siedziba:

    ul. Słomiana 17
    26-500 Szydłowiec

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    1. prowadzenie spraw dotyczących zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz ustalanie ich przebiegu;
    2. opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;
    3. realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu, w tym opracowywanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu oraz zmiany organizacji ruchu;
    4. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz ustalanie wysokości opłat i kar pieniężnych w tym zakresie;
    5. prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
    6. prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
    7. wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
    8. orzekanie o przywróceniu pasa drogi do stanu poprzedniego;
    9. wyrażanie zgody usytuowanie obiektu budowlanego przy drodze;
    10. opiniowanie przebiegu dróg powiatowych;
    11. zimowe utrzymanie dróg, ciągów pieszych i placów miejskich;
    12. utrzymanie w należytym stanie technicznym dróg, ciągów pieszych i placów miejskich, w tym wykonywanie bieżących remontów i napraw;
    13. prowadzenie spraw z zakresu rozbudowy, remontów i napraw przystanków komunikacyjnych, wykonywanie okresowych przeglądów ich stanu technicznego;
    14. naprawa i konserwacja pionowych i poziomych znaków drogowych oraz umieszczanie nowych znaków w sposób zgodny z organizacją ruchu drogowego;
    15. bieżąca konserwacja rowów przydrożnych i melioracyjnych;
    16. nadzorowanie pracy pracowników zatrudnionych w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy, realizujących zadania będące w zakresie zadań Referatu;
    17. nadzorowanie pracy sprzętu transportowego (samochody ciężarowe, koparko-ładowarka, wózek widłowy);
    18. wykonywanie zadań z zakresu publicznego transportu drogowego, a w szczególności:
      1. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze wykonywania przewozu osób w zakresie publicznego transportu zbiorowego niebędącego przewozem o charakterze użyteczności publicznej w zakresie gminnego przewozu pasażerskiego oraz wydawanie decyzji w tych sprawach,
      2. przygotowywanie projektu uchwały w sprawie określanie przystanków komunikacyjnych i dworców oraz warunków i zasad korzystania,
      3. przygotowywanie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina.

    Telefon kontaktowy:

    48 617-86-53

    Godziny urzędowania:

    poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Referat Gospodarowania Mieniem Gminnym ›
  • USC ›
  • Zespół Edukacji i Finansów Oświaty ›