Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Finansowy ›
- Wydział Funduszy Strukturalnych i Strategii Rozwoju ›
- Wydział Organizacyjny ›
- Wydział Podatków i Opłat Lokalnych ›
- Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji ›
- Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej ›
- Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska ›
- Referat Zarządu Dróg ›
- Referat Gospodarowania Mieniem Gminnym ›
Kierownik: Sylwia Krok
Siedziba:
26-500 Szydłowiec,ul. Słomiana 17Zakres spraw i zadań do realizacji:
- kompleksowe gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy oraz lokalami użytkowymi, a w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z przydzielaniem lokali mieszkalnych oraz pomieszczeń zastępczych, w tym bieżąca współpraca z komisją mieszkaniową, ogłaszanie i realizowanie list przydziału mieszkań komunalnych,
- prowadzenie postępowań w zakresie najmu lub dzierżawy lokali użytkowych,
- przygotowywanie umów najmu lub dzierżawy na lokale użytkowe stanowiące własność gminy,
- administrowanie i eksploatacja budynków oraz terenów przyległych stanowiących własność gminy poprzez dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków; sporządzanie planów remontów,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych w zakresie gospodarki mieszkaniowej,
- prowadzenie spraw z zakresu sprzedaży lokali mieszkalnych i lokali użytkowych;
- prowadzenie spraw wynajmu terenów gminnych na imprezy plenerowe (wesołe miasteczka, cyrk, itp.);
- prowadzenie ewidencji nieruchomości;
- sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
- zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
- wykonanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalanie opłat rocznych należnych z tytułu użytkowania wieczystego;
- współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
- prowadzenie spraw dotyczących zbywania nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości;
- podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej;
- zapewnienie wyceny nieruchomości, w tym analiz i sprawozdawczości w zakresie mienia komunalnego;
- wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości;
- prowadzenie spraw z zakresu scalenia nieruchomości i ich ponownego podziału na działki,
- prowadzenie spraw prawa pierwokupu;
- prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości i numeracji porządkowej nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
- prowadzenie dokumentacji wspólnot gruntowych, nadzór nad ich działalnością oraz wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 703).
Telefon kontaktowy:
48 617-86-57Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:30 - 15:30 - kompleksowe gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy oraz lokalami użytkowymi, a w szczególności:
- USC ›
- Zespół Edukacji i Finansów Oświaty ›