Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Finansowy ›
- Wydział Funduszy Strukturalnych i Strategii Rozwoju ›
- Wydział Organizacyjny ›
- Wydział Podatków i Opłat Lokalnych ›
- Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji ›
- Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej ›
- Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska ›
- Referat Zarządu Dróg ›
Kierownik: Przemysław Kępas
Siedziba:
ul. Słomiana 17, 26-500 SzydłowiecZakres spraw i zadań do realizacji:
- prowadzenie spraw dotyczących zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz ustalanie ich przebiegu;
- opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;
- realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu, w tym opracowywanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu oraz zmiany organizacji ruchu;
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz ustalanie wysokości opłat i kar pieniężnych w tym zakresie;
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
- prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
- orzekanie o przywróceniu pasa drogi do stanu poprzedniego;
- wyrażanie zgody usytuowanie obiektu budowlanego przy drodze;
- opiniowanie przebiegu dróg powiatowych;
- zimowe utrzymanie dróg, ciągów pieszych i placów miejskich;
- utrzymanie w należytym stanie technicznym dróg, ciągów pieszych i placów miejskich, w tym wykonywanie bieżących remontów i napraw;
- prowadzenie spraw z zakresu rozbudowy, remontów i napraw przystanków komunikacyjnych, wykonywanie okresowych przeglądów ich stanu technicznego;
- naprawa i konserwacja pionowych i poziomych znaków drogowych oraz umieszczanie nowych znaków w sposób zgodny z organizacją ruchu drogowego;
- bieżąca konserwacja rowów przydrożnych i melioracyjnych;
- nadzorowanie pracy pracowników zatrudnionych w ramach programów finansowanych ze środków Powiatowego Urzędu Pracy, realizujących zadania będące w zakresie zadań Referatu;
- nadzorowanie pracy sprzętu transportowego (samochody ciężarowe, koparko-ładowarka, wózek widłowy);
- wykonywanie zadań z zakresu publicznego transportu drogowego, a w szczególności:
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze wykonywania przewozu osób w zakresie publicznego transportu zbiorowego niebędącego przewozem o charakterze użyteczności publicznej w zakresie gminnego przewozu pasażerskiego oraz wydawanie decyzji w tych sprawach,
- przygotowywanie projektu uchwały w sprawie określanie przystanków komunikacyjnych i dworców oraz warunków i zasad korzystania,
- przygotowywanie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina.
Telefon kontaktowy:
48 617-86-53Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:30 - 15:30 - Referat Gospodarowania Mieniem Gminnym ›
- USC ›
- Zespół Edukacji i Finansów Oświaty ›